Carrie K glitter på Singapore Fashion Awards

Smycken designer Carolyn Kan av hemmagjord varumärke Carrie K tog trefaldiga heder på Singapore Fashion Awards 2017, som hölls igår för att känna igen bidrag till den lokala modeindustrin.
000f0276-800

Förutom att vinna det inledande Skräddarsydda priset, skapade detta år för att nöja sig med den ökande populariteten hos skräddarsydda tjänster, vann Carrie K också Årets bästa samarbete för sin skönhet och odjurets samling i samarbete med Disney.

Kan, grundaren av pro-local designers detaljhandelsinitiativ Keepers, fick också Champion for Creatives and Designers Award för att bidra till branschen med händelser som Multiply: A Majestic Playground, där mer än 50 artister producerat verk på New Majestic Hotell strax före stängningen.

Totalt utdelades 13 priser på tre områden: Design, där lokala designers är hedrade; Marknadsföring, som erkänner varumärkets popularitet och framträdande; och bidragsgivare, där sminkartister, fotografer och stylister firas.

I Design-kategorin vann Årets Designer av Fashion (Fashion) av Chelsea Scott-Blackhall av den fyraåriga streetwear-etiketten Dzojchen. Hon slog Aijeks fru Danelle Woo och Nuboaixs Ms Jessica Lee och Yong Siyuan.

I kategorin Marknadsföring, taggar märkesvaror Benjamin Barker, Best Marketing Award. Och årets tre populäraste varumärken, bestämda av offentlig omröstning, förblev densamma som förra året: Kärlek, Bonito; Genom att bara bjuda in; och bortom vinstockarna.

Arrangemanget, organiserat av Textil- och modeförbundet, deltog av mer än 360 gäster, inklusive äldsta äldstjänare Sim Ann, statsminister för kultur, gemenskap och ungdom samt handel och industri.

blogstats trackingpixel

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>